22 Haziran 2014 Pazar

Zamir 1

Zamir-1
1. "Onların yemini çanaklara koydu." cümlesinde kaç adıl vardır?
A) 1
B) 3
C) 4
2. "O resmi ben yapmadım." cümlesinde hangi kelime adıldır?
A) o
B) ben
C) resmi
3. "Siz onu bana verin." cümlesinde kaç adıl vardır?
A) 2
B) 3
C) 4
4. "Bu küpeyi sana, şunu ablana, bunu da annene aldım.” Bu cümlede kaç adıl vardır?
A) 3
B) 2
C) 1
5. "Onlar kardeşimin kalemleri değil." cümlesinde varlık adı yerine kullanılan kelime hangisidir?
A) kardeşimin
B) kalemleri
C) onlar
6. Aşağıdakilerden hangisi kişi adı yerine kullanılır?
A) bu
B) su
C) biz
7. "Şunu ne zaman aldığımı anımsamıyorum." Bu cümlede varlık adı yerine kullanılan kelime hangisidir?
A) zaman
B) şunu
C) ne
8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde soru adılı vardır?
A) Hangi kalemi beğendin?
B) Kimi arıyorsunuz?
C) Kaç kalem aldın?
9."Bu ayakkabı güzel değil, şu güzel." Bu cümlede adıl olan kelime hangisidir?
A) şu
B) bu
C) güzel
10."Onlar bize dün akşam geldiler" Bu cümlede kaç tane kişi adılı vardır?
A) 2
B) 3
C) 4
11. "Ben de onu kütüphaneye giderken gördüm." Bu cümlede kişi adılı olan kaç kelime vardır?
A) 4
B) 3
C) 2
12. Aşağıdakilerden hangisi işaret adılı yerine kullanılır?
A) bizler
B) şunları
C) sizden
13. Aşağıdakilerden hangisi adıl değildir?
A) kardeşim
B) benim
C) şunu
14. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde adıl vardır?
A) Bu kitabı dolaba koyunuz.
B) Bunları alacağım.
C) Şu ev bizimdir.
15. "Bir kilo şundan, iki kilo bundan veriniz." Bu cümlede işaret adılı yerine kullanılan kaç kelime vardır?
A) 2
B) 3
C) 4
16. "Buraya sakın kimse girmesin!" cümlesinde kaç adıl vardır?
A) 1
B) 2
C) 3
17. "O, bana şu kitabı verdi." Bu cümlede kaç adıl vardır?
A) 2
B) 3
C) 4
18. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde kişi adılı vardır?
A) O. değerli bir madendir.
B) O, en iyi arkadaşımdır.
C) O, kalem de iyi yazar.
19. Aşağıdaki adıllardan hangisi adın -e durumundadır?
A) sizi
B) buna
C) bende
20. Aşağıdakilerden hangisi çoğul kişi adılıdır?
A) ben
B) o
C) biz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder